dinsdag 3 juni 2014

TWEE MAAL DRIE IS VIER, WIEDEWIEDEWIET ...

Dag knutselaars,

 En ..... twee is negen! Eindelijk weer eens een kaartje gemaakt voor mezelf met , ja, ja, restjes. Ik vond nog een kaart waarvan ik ooit eens alles eraf gesloopt had, omdat ik er het er niet mee eens was, hahaha! En een afdrukje lag ook al maanden ergens te slingeren. Dus even gekeken aan welke leuke challenges ik mee kon doen en ben gaan recyclen! Maar eerst.... tijd voor weer wat nostalgie....



Pippi, jaaaa Pippiiii, wie kent haar niet niet met haar oranje peen haar en de de kleren die ze aan heeft, verschilende sokken en ongelijke kleding hihihi! Ik heb er jaren naar gekeken op tv en had volgens mij ook een paar boekjes er van!

Het eerste boek verscheen in 1945. Astrid Lindgren verzon fantastische verhalen voor haar dochter Karin, die zo goed in de smaak vielen dat Lindgren besloot ze op te schrijven en voor publicatie aan te bieden.



Het gaat over een meisje, Pippi , ook wel genoemd , let op daar komt ie , hihihihi....
 Pippilotta Victualia Rolgordijna Kruizemuntina Tafelkledia Efraïmsdochter Langkous, waarvan haar moeder in de hemel is en vader, Efraïm Langkous, piratenhoofdman en koning van het eiland Taka-Tukaland is. Bovendien is hij schatrijk en bijna even sterk als zijn dochter. Ze woont samen met haar aapje, meneer Nilsson, en haar paard Kleine Witje in Villa Kakelbont, tot groot ongenoegen van de meesten in het stadje, die vindt dat het gezin de basis van gezond opgroeien vormt en dat een kind niet alleen hoort te zijn, zelfs al wil het kind dat zelf.

Pippi is immens rijk, ze betaalt altijd met goudstukken, en haar schat trekt behoorlijk wat criminele elementen aan, die Pippi echter altijd weet af te slaan, want ze beschikt over superkracht. Met haar vriendjes Tommy en Annika beleeft ze allerlei avonturen.

Dan mijn kaart: lijkt ze er niet een beetje op ?? Hihihi, lange staarten en knopen in haar haar en wel bijpassende sokken , want dit is de moderne versie van Pippi. Vandaar mijn nostalgische verwijzing naar Pippi. Omdat ik natuurlijk van alles eraf gesloppt had, moest ik natuurlijk wel weer alles verdoezelen, nou is het mij gelukt, of niet?? 



Heb knoopjes toegevoegd en een puffy strik en veel pareltjes en uit de losse pols met een witte sharpie pen stik streepjes gezet.De rest is allemaal van Noor!Design. Dit is nou echt een kaartje VOOR DE BAK, zou Corry zeggen, haahaha jullie weten vast wie ik bedoel!

Mijn Bestie Langkous gaat de boel op stelten zetten bij:

My Bestie Challenge Blog: Colour challenge
My Besties Aussies Challenge Blog: Use stitching real or faux
My Besties Dutch Girls Designs: Gebruik knopen op je kaart
My Besties Norge: Pearls
My Besties Deutsland: alles geht
Duymelot: alles mag

Dus dames als jullie die oude video's of dvdtjes nog gaan bekijken vandaag , wens ik jullie veel kijkplezier. Doe maar lekker je eigen zin, zou Pippi zeggen!

67 opmerkingen:

  1. Leuke kaart weer Antoinette. Bij jou knallen de kleuren altijd zo gezellig van je kaart.

    groetjes Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig leuk en vrolijk kaartje heb je weer gemaakt Antoinette.Heb het filmpje bekeken en het blijft leuk hé.

    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wie kent Pippi niet!!! Vindt de films nog steeds leuk. Keek ze ook altijd samen met de kinderen, maar dat is al weer een tijd geleden. Hihihi.
    Je kaart is prachtig en lekker fleurig.

    Groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja wie is niet groot geworden met Pippi.en het is nog steeds op de televisie.En je kaart is weer heel mooi lekkere felle kleuren.
    Leafs Tietje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Antoinette, jazeker ken ik Pippi, ik was groot fan. Ik ben zelfs een aantal maal met carnaval als Pippi verkleed gegaan, compleet met ijzerdraad in mijn oranje gespoten vlechten..whaaaa. Mijn dochters keken er ook altijd nog met veel plezier naar.Jouw moderne Pippi ziet er wat minder kakelbont uit maar is zeker een schatje. Leuke kaart heb je met haar gemaakt. Enne m'n eigen zin kan ik helaas niet doen vandaag..ik mag zo gaan werken :( lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi hoi Antoinette,
    haaaa weer zoveel nostalgie!!
    Zo leuk he die pippi langkous!!!
    Ik heb weer zitten genieten van je verhaal en liedje!!!
    Je kaart is zeer leuk...m aar wat nou "bak"???als het maar geen prullebak is....
    Groetjes van Daatje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lieverd!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, wat heb je dit weer leuk gedaan Antoinette en je verhaal er omheen is weer prachtig. Ik heb er van genoten en ook van het filmpje. De herinneringen kwam weer terug, zo leuk. Ik zette het filmpje aan, mijn man hoorde dit geluid, schoot in de lach en vroeg zich af wat ik met Pippi Langkous moest;)

    Wie had ook verwacht dat dit meisje met het peentjes rode haar ooit een mooi naaktmodel zou worden;)
    Fijne dag, liefs Hanny♥, http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is ie leuk Antoinette, zo leuk om elke keer te lezen waar jij je inspiratie vandaag haalt!
    Toppie!
    Fijne dag!
    Liefs Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat grappig van de week zongen 2 duitse kindertjes het pipi liedje in het washok en toen dacht ik nog dat is lang geleden.....
    Leuke vrolijk kaart is het weer geworden.
    groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. je vrolijke kaart knalt van het beeldscherm af ;-)

    Groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hahaha, je hebt haar super "opgelapt"!!! Ik vind het weer een echte Antoinette kaart ;)met flitsende kleuren. Succes met de challenges! Lieve groet, Irm

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha, wat is het leuk om Pippi nog eens terug te zien. Ik vond die altijd zo geweldig, als ik het nu terug kijk vind ik het maar slecht geacteerd ;-)
    je kaartje is heel mooi, leuk als je zo'n mooie restjes hebt!
    Liefs, Deborah

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Antoinette ,your card isstunning ,i love the cute image and the candy sweet colours .Beautiful detail and fab colouring! Thank you so much for entering our challenge at My-Besties Deutschland Design Blog.It is great that you share this beautiful work with us!
    Hugs Gudrun DT Coordinator

    BeantwoordenVerwijderen
  16. nou je hebt een erg leuke verzie van pippi weer gegeven erg leuk van kleur en indeling
    groetjes corry

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Beautiful cards with lovely colors :) Thanks for playing along with us at My besties Norway challenge blog :) Hugs Rita, DT

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo daar ben ik weer eens tussen alle drukte door een blogrondje doen. Wat een geweldig verhaal (roept herinneringen op hoor) en ook je kaartje is weer super. Groetjes, Helen

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuk blogverhaal heb je weer!!!!Jeugdsentiment :-).
    Je kaart is geheel in stijl en erg mooi gemaakt!!!
    Gr Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. idd wie kent pippi niet ook ik ben er mee groot geworden en doordat ik rood haar heb/had en staarten werd ik daar vaak mee gepest dus toen maar staarten weg alleen de kleur bleef. Je kaartje is superssss en ik heb weer ff genoten van die oude tijd.

    Groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Goh je hebt er weer een leuk verhaal van gemaakt Antoinette de meeste onder ons zullen haar idd vast wel kennen. Je kaartje ziet er erg leuk uit

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooie fleurige pippi kaart.Leuk je verhaaltje er weer bij.en ja de kaart heb je weer goed gebruikt.groetjes Margo.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een vrolijke, blije kaart Antoinette!
    Grappig wat je van een half gesloopte kaart toch een prachtige kaart kunt maken. Het is goed gelukt en je kunt lekker de boel Opstelten zetten :-D.
    Groetjes Hilda

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Schitterende kaart Antoinette, met een leuk verhaaltje over Pippi Langkous..

    groetjes Bea.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ha Antoinette,
    wat leuk zeg! Bestie Langkous!! Whahahahaha! Hoe kom je er weer op! Je kaartje is geweldig! En handig, voor de bak. Ik weet wel wie je bedoelt ja.
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een leukerdje.
    Een vrolijk kaartje in deze geweldige kleurtjes.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  27. je kaart is zo gaaf Antoinette, heerlijk die vrolijke kleuren;0) enne..pippi blijft leuk,ik vond de limonadeboom altijd geweldig...die wil ik ook wel in m'n tuin hihi...
    grtz Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik word altijd zo vrolijk van Pipi's wijsje!
    En dan met zo'n kleurrijke kaart, dan kan het gewoon niet meer mis gaan! Liefs,
    http://littlecreass.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Vidioos en films van Pippi heb ik niet mee, maar eerst met onze knullen en later met de kleinkinderen UUURRREEENNNN zitten kijken en genoten.
    Wie niet ????
    gr leny
    PS je kaart is todeledoki geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een leuk Bestiepipikaart, ontzettend leuk gedaan met de verwijzing naar Pipi.
    Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  31. wat een prachtige vrolijke kaart Antoinette.
    zo lief en mooi van kleur.

    gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Antoinette,
    Jaaaaaa Pippi, echt jeugdsentiment, ik keek er ook met veel plezier naar, samen met mijn dochters..
    Je kaartje is wel kakelbont, helemaal in Pippi stijl, prachtig ingekleurd en helemaal toppie afgewerkt, liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een heerlijke Bestie Langkous kaart....alles spat er van af!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Een hele leuke kaart weer! Hihi...wel een Pippi met dezelfde kousen...
    En Pippi, wat heeft ze al velen vermaakt. We hebben er nog DVD's van liggen, leuk voor Martine later ;-)
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Helemaal leuk die Pipi daar bleef je naar kijken en als je nu een DVD zou zien zou je weer blijven lachen om haar. Je vrolijke kaart heeft hier inderdaad wat van weg hoor. Wel echt heel kleurrijk hoor.
    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Mooie kaart Antoinette, prachtige kleuren en details. Leuk dat je nog steeds zo gek bent op Pippi. Ik vind het in de vakantie als de serie voor de kleintjes weer op tv komt ook nog zo gezellig om naar et kijken, hihi. Nostalgie hè, hihi.
    liefs Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  37. prachtig kaartje meid en lijkt zeker op pippi deze bestie met haar prachtig rood haar meid mooie noor details en prachtige kleuren.

    lieve gr roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ach ja Pipi, keek ik ook altijd naar, vreemd genoeg vinden mijn jongens er totaal niets aan, zelf Nick niet. Je kaartje is weer prachtig Antoinette.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Oh.. wat genoot ik vroeger van pippi langkous, leuk verhaaltje heb je er weer van gemaakt en je moderne pippi is ook hartstikke leuk, misschien wat minder ondeugend haha..

    Groetjes, Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Haha, schitterend je verhaal als aanleiding naar je pipi kaartje. Het is dat je het zei, ik zie het nog steeds niet. Superleuk! Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Hoi Hoi,
    Natuurlijk kennen we pipi! Ik weet nog dat ik er razend op was en alle series keek. Lag toen ook voor lange tijd in het ziekenhuis....was zes jaar en kreeg pipi langkous kaarten. Super blij was ik ermee. Ik weet het nog steeds.
    Kun je na gaan!!! Hihi.
    Je kaart...vind hem geweldig mooi! Prachtige kleuren en leuk die knopen erbij op.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hallo liebe Antoinette,

    eine wunderschöne Geschichte von Pippi und deine Karte ist wunderschön geworden. Vielen Dank für die Teilnahme an der My Bestie Challenge Deutschland. Liebe Grüße Silvi

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Pure nostalgie Antoinette. Ik zat vroeger ook altijd voor de buis als Pippi op TV was. Zo leuk.
    En je hebt een prachtige kaart gemaakt, leuk hoe je knopen verwerkt heb.
    Fijn dat je meedoet met de challenge van MBDGD. Veel succes.

    Groetjes,
    Nans

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ha ha ha Pippi Langkous wie kent haar niet.Ik vond haar ook altijd schitterend en stoer.Ik keek ook als kind maar nog mooier toen mijn zoon klein was had die alle delen op video nou die zijn heel wat keren de video in en uit geweest.En dan lekker samen kijken geweldig vond ik dat.

    Maarre je kaart van de moderne Pippi is euk geworden en wat zijn wij toch verslaafd aan dit kleurtje komt dat omdat we meissies zijn!!!!

    lieve groetjes Nit@

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hoi Antoinette
    Wie is er niet opgegroeid met Pippi, dat vonden wij vroeger altijd zoooo spannend.
    Je hebt je mooi laten inspireren door Pippi op je prachtige kaartje, de vrolijkheid knalt ervan af.
    Lieve groetjes, Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Oooo jaaaa Pippi!!! Wat vond ik dat als kleine meid toch altijd leuk en spannend. Geweldig hoe je je hebt laten inspireren Antoinette! Je hebt een erg leuke kaart gemaakt! Ik word er vrolijk van!
    Lieve groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Kijk nou dan weer eens!
    Een gepimpte Pippi Langkous!
    Heel erg cool Antoinette!
    Erg leuke kaart geworden.

    Ja wie kent Pippi NIET?
    Denk dat het gros van de wat oudere dames hun kinderen nog wel met rode oortjes zien zitten voor de buis.
    Als ze de synchronisatie van die serie nu ook eens konden pimpen... zou ik zo die serie willen kopen.

    Groetjes
    Ada

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Een leuk, gezellig en bovenal vrolijk kaartje Antoinette! En ja, Pippi, wie kent haar niet? Dat huis, helemaal geweldig! Groetjes, Ira
    Ira’s Crea Corner

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Hoi Hoi
    Geweldig leuk kaartje is het weer .
    Groetjes Marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Hij super is superleuk Antoinette. Hier kun je alleen maar vrolijk van worden! Superleuk dat je meedoet met de challenge van My Besties Dutch girls designs. Groetjes, Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Ziet er heel goed uit erg leuk.

    door een hoop gedoe,ziekte en andere sores was ik niet echt creatief en volgzaam, hopelijk komt daar ondanks ik nog erg moe ben wat verandering in.
    Fijne dag en lieve groetjes
    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Hallo Antoinette,
    Hij is weer heel leuk.
    Groetjes van Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. wat een prachtige vrolijke kaart en ze lijkt zeker op pipi hoor.
    Op mijn werk kijken we er regelmatig nog naar, blijft leuk.
    groeten Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Hoi hoi,
    Wat weer een leuk idee! En je kaart is weer een plaatje! Bedankt voor het meedoen bij MBDGD.

    Lieve gr Anja(DT)

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Wat een heerlijk, kleurrijke kaart, Antoinette! Super. Een mooi Pippi is het geworden!!

    Leuk dat je met dit kaartje meedoet met de challenge bij MBDGD!

    Lieve groet, Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  56. wat een leuke kaart Antoinette en ik heb genoten van het filmpje.
    ik was een echte pippi fan en vind het nog steeds leuk.
    fijne dagen en liefs van An

    BeantwoordenVerwijderen
  57. What a sweet card! Thanks so much for sharing at our MY Besties Germany Challenge this month.
    xoxo Clarissa

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Hoi Antoinette,

    Wat een leuke kaart heb je weer gemaakt en zo lekker fleurig.
    En ja wie kent Pippi niet ik heb er veel naar gekeken met mijn jongste zus we schelen 17 jaar dus met haar moest ik meekijken maar wel heel leuk hahahaha.

    Lieve Gr...Bep ☺ ☺ ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Wa leuk dat je deze kaart vergelijkt met Pipi Langkous.
    Je kaart is ook echt prachtig geworden en straalt ook Pipi uit.
    Dank je wel voor je deelname aan My besties Deutschland.
    Groetjes Geesje

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Antionette, this card is so lovely! Thank you for entering the My Besties Challenge! Our new challenge just started and it is Flowers! I hope to see you there!

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Beautiful card :) great colour combo !
    thank you for joining us at My Besties Aussie Challenge !
    Hugs Rose DT

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Had al de komplimentjes gegeven, maar zag dat je ook bij My Besties Aussie Challenge meedoet.
    Ook bedankt voor je deelname daar. :)
    Groetjes Geesje

    BeantwoordenVerwijderen
  63. A beautiful card! Thank you for sharing at Aussie Besties! Hugs Julie xox

    BeantwoordenVerwijderen